tisdag 9 oktober 2007

Använd Google Talk istället för telefonen..

För alla dom människor som bestämt sig för att dra ner utgifter i sin budget oavsett vilket sammanhang det befinner sig i eller inom, så kan man konstatera att man kan spara otroligt mycket pengar genom att t.e.x använda Google Talk istället för att köra med fast telefon eller mobiltelefon.

Med Google Talk så kan man dessutom i dagsläget kommunicera mot mobiltelefoner om dom använder en tjänst som heter Nimbuzz.

Själv så är jag otroligt nöjd med Google Talk och tycker att det är ett toppenprogram rakt igenom faktiskt. Det passar sig också mycket bättre än MSN för klassiska filöverföringar.

Google har fullkomligt marscherat fram på marknaden med sina tjänster och jag som konsument är mycket nöjd! Jag brukar dock inte vara så sugen på att använda beta tjänster eftersom jag gärna själv vill sitta med ett stabilt system som man kan använda på ett hyggligt sätt istället för att ev. sitta och slita sig i håret över klassiska Microsoft buggar. Sånt är inte kul.

Google Talk är en mjukvara som kräver att man har dator och internetuppkoppling, men utöver det så är tjänsten helt kostnadsfri. Kostar ingenting. Nada!

2 kommentarer:

kentai sa...

japps google talk e kanoners.men hur katten ska man få alla andra att tycka det också.de vill inte slita sig från msn juh. ensam där på google talk e juh inget kuler ;(

Khelben sa...

Övertala dom till att börja köra Google Talk. :-)

Jag kör Google Talk och MSN men önskade att jag slapp MSN. Så jag har samma problem här. Folk envisas med att köra MSN. 8-(

Sedan så kan inte Google Talk erbjuda video via webcam(än så länge), så där kommer man inte heller undan..

Tack för din kommentar för övrigt och välkommen in i bloggen!