söndag 21 oktober 2007

Dagens ungdomar

Det är inte säkert att dagens ungdomar som växer upp ens har hört talas om C64 och Amiga. Men Wikipedia har iallafall skrivit ett dokument som berör lite fakta kring vad en Commodre64 är för något och jag tycker dom lyckats få in rätt mycket!

Här är dokumentet.

Att spela gamla C64 spel är fortfarande något som faller mig i smaken, idag, år 2007. Det är något som hamnat i min själ iallafall... och från den generation som man växte upp i som liten. Jag är sjukt intresserad av C64 spel fortfarande trots den ålderdomliga grafiken! Det är också något väldigt speciellt med ljudet som kommer från en s.k SID krets.

På den tiden så var det vanligt att man körde med bandstation för övrigt. Man inhandlade kasettband som låg på 60, 90 eller 120 min. Kasettband på 60min ansågs mest optimalt då dom andra banden kunde trassla till sig om man fick otur. :-(

Inga kommentarer: