torsdag 11 oktober 2007

IAIDON

Iaidon är ett sätt för mig att dels testa min förmåga men också bevisa för mig själv att man kan utvecklas.

Det är också intressant att just omdömesförmågan ställs på prov. Det är intressant. Ett tydligt tecken på att man t.e.x inte är psykiskt sjuk om man kan hantera ett svärd. Det är säkerligen ingenting som skulle rekommenderas till den gruppen människor. Visst, vi är alla människor som kan må lite dåligt av och till, men inte på ett sånt sätt att man t.e.x får för sig att sticka in en kniv i någon om man t.e.x går in på ett varuhus eller liknande. Såna sjuka saker alltså.

Bra för kroppens fysik är det också.

Mår man dåligt för övrigt så bör man inte träna iaido utan snarare ligga hemma i sängen och vila eller liknande. Sömn är bra och någonting som alla människor har behov av. Jag brukar meditera en del också för att känna mig lugnare och enligt mitt synsätt: "mer frisk". Jag mår iallafall bättre av meditationen och det är något som jag skulle kunna rekommendera till många människor.

Inga kommentarer: