torsdag 18 oktober 2007

KENDO

Kendon har anordnas i samma fack som kickboxning eftersom att det är en sport där huvudet tar emot smällar, bläh! :-(

Jag tycker inte ens om kickboxning... Dock så ska man försöka att inte alltid ta allting så hårt, men det var ett dåligt beslut tycker jag.

Dock.. så är det bara en byrokratisk stämpel eller vad man nu väljer att kalla det och ingenting som kommer att stoppa mig från att fortsätta utöva min Kendo i framtiden. Jag har planer på att komma igång igen någon gång nästa år. Dock så har jag kört fast i min Kendo teknik och har inte känt att jag kommer frammåt(vilket INTE är instruktörernas fel utan bara det faktum att det är så sjukt svårt att få in vissa tekniker..). Då har det känts bättre att fokusera på en annan sport som t.e.x iaido istället där jag har känt sedan jag började med sporten att jag gjort framsteg.

Man måste alltid lyssna på sig själv och när det gäller iaidon så får jag stor nytta av mina handleder och det är något som jag själv upplever som mycket positivt då jag är en gammal pingisspelare där just handlederna har en avgörande roll i hur pass bra man kan prestera när det gäller ens teknik.

Jag gillar Iaidon och trivs definitivt med Uppsala Iaido. Dom är mycket seriösa och instruktörerna har visat att dom velat lära upp mig som elev och det är något som gör att man känner sig motiverad att fortsätta med träningen, definitivt!

Som ateist så har man aldrig tyckt om att t.e.x vistas i kyrka, men lite FIGHT i dojon är ingenting som man gärna tackar nej till, bara hälsan tillåter och att det finns ordentligt med motivation så. Då är det bara att köra hårt! (och omdömesfullt...)

2 kommentarer:

Arvid Karlsson sa...

När jag har fastnat i min utveckling så har jag gått tillbaka till mina grunder, men samtidigt fortsatt träna rustning.. =)

Khelben sa...

Det kan säkerligen vara en bra idé, det tror jag också.

Själv så har jag dock tagit ett break från Kendon och känt att iaidon varit väldigt skön att komma in i. Man kommer in i en annan sport och samtidigt så drar man på sig erfarenhet och kunskap som jag hoppas att jag ska kunna ha nytta av i fortsatt framtida Kendo träning.

Välkommen in i bloggen för övrigt!