tisdag 23 oktober 2007

KENDO

För att jag ska kunna gå upp i grad från Sankyu så behöver jag byta glasögon, det är dock inget fel på själva glaset, men..

Fyrkantiga bågar kan man inte ha på insidan av hjälmen. Det går inte. Det spänner åt alldeles för hårt och förstör känslan. Det krävs att man har runda bågar. Dessvärre, så är det ingenting man har råd med, dock. Så är det.

Iaidon kräver inga fler utgifter annat än medlemsavgiften och eventuellt nu i slutet av det här året: inköp av iaito. Hoppas på det, det borde kunna gå bra.

Men även om jag hade haft råd med ett par runda bågar så har jag känt att jag velat ta ett break från Kendon iallafall, ärligt talat. Jag kommer tillbaks till det igen i framtiden. När det är fint väder så kan man köra suburri utomhus på vissa platser, men nu när det närmar sig kallare tider så blir det mindre sånt.

Trevligt att vara ute när det är fint väder iallafall. Ingen snö eller minusgrader än så länge..

Inga kommentarer: