onsdag 31 oktober 2007

Medborgarskolan - mer studier 2008?

Jag ska försöka få till mer s.k aktiviteter nästa år har jag tänkt mig. Förberedelser startar i december. Tills dess så har jag en del annat på gång: teori och träning.

Läste språkkurser i samarbete med Medborgarskolan under våren det här året och det gick bra! Blev sponsrad ekonomiskt av Försäkringskassan och jag såg till att Medborgarskolan fick sina pengar som dom måste ha för att kunna bedriva utbildningen.

Det här med språk är jag definitivt intresserad av. För mig så är det positivt. Mycket mer positivt än matematiken, faktiskt. Svenska kursen som jag försökte läsa upp via Vuxenutbildningen, det gick ingen bra. Även om jag hade varit helt frisk, så hade jag inte klarat av det.

Jag läste en kurs i spanska och franska. Nivå: Lägsta möjliga. Intressant? = MYCKET.

Vi höll till i små lokaler och jag påverkas positivt av det där. Jag gillar inte stora lokaler, fast... man är anpassningsbar precis som många andra, men... det känns inte lika bra, måste erkännas.

Inga kommentarer: