måndag 8 oktober 2007

Mobiltelefoner...

Kan upplevas som ett irritationsmoment, men kan också upplevas som ett ovärderligt verktyg. Och beroende vilken modell och från vilken tillverkare man fastnar för är förstås en fråga om smak och tycke! Konsumenten väljer!

Jag har alltid gillat Nokia även fast dom inte varit helt användarvänliga, så har jag fastnat för deras mobiltelefoner. Jag vet samtidigt att Nokia enligt mitt tycke har många fula mobiler också, men så är det med andra tillverkare också, så det är inga konstigheter.

Kollade idag litegrann på Nokia E51 och det är den snyggaste Nokia telefon jag sett hittils. Jag gillar designen på telefonen och specifikationerna låter mycket tilltalande. Batteritiden hade dock kunnat vara bättre och det internminne som leveras som standard var inte heller så imponerande, tycker jag.

Jag är inte helt emot mobiltelefoner, men tycker att dom bör användas korrekt. Man kan bli helt galen av dom! Så jag förstår varför t.e.x Uppsala bibliotek har infört en restriktion ang. det här med att man inte bör ha telefonen påslagen när man är inne på biblioteket. Det är förståeligt, tycker jag. Om folk har vibrator ex. så borde det dock vara okej, tycker jag.

Enligt vad jag kan se så finns inte Nokia E51 att köpa i Sverige än så länge, den verkar rätt så fräsch.

Inga kommentarer: