söndag 21 oktober 2007

Politik



För min egen del så har jag sökt diverse jobb via jobbagenter som Poolia, Manpower och från andra agenter det här året, men inte fått någonting än så länge. Telefonkontakt med rekryterare också via Skype.

Överlever ekonomiskt p.g.a Försäkringskassan och sätter upp s.k "aktiviteter" på eget initiativ. Det har funkat bra, men tyvärr så tillåter inte systemet att man kan engagera sig i mer betydelsefulla utbildningar som jag skulle ha behov av som IT-människa. Men det är så systemet är utformat, and that's it, liksom..

Det känns litegrann som att systemet med s.k aktivitetsersättning är riktat mot s.k B-människor. Och... man måste förstås erkänna följande:

Högsta utbildning är endast en gymnasieexamen.
Problem med studiemotivation när det gäller tråkiga ämnen (och svårigheter).
Inte världens mest sociala människa, direkt (men det beror på vad det handlar om).

Det viktigaste är iallafall att man har en plan och att det går att samarbeta med Försäkringskassan. Dom har sina direktiv där inne och det är otroligt fyrkantiga människor som jag inte gärna vill ha personlig kontakt med. Jag avsätter gärna den tiden till annat... som t.e.x World of Warcraft eller något annat trevligt som man kan göra!

2 kommentarer:

Henrik Johansson sa...

Om man ska klassa in människor i den typen av bokstavsfack tycker jag man ska prata om C, D, E, F, G... X -människor också. Ha ha. ;-)

I övrigt. Heja medborgarlön!

Khelben sa...

JA. Jag håller också tummarna för Medborgarlön.