onsdag 31 oktober 2007

Suburrin mjukar upp kroppens muskler

Kände mig lite stel idag från söndagens iaido. Stretchade inte efter passet. Så jag bestämde mig för att traska ut vid Gimo dammen istället och köra lite suburri för att mjuka i kroppen nu under kvällen. Skönt! Frisk luft och lite havslukt också. Inte helt fel.

Ingen matematik idag.

Iaido körs inne i dojon ikväll, dock så har jag gått ner lite i vikt, igen, så jag står över när det gäller kvällens iaido. Det blir lite teknad film istället. Kanske lite WoW också...

Suburrin är bra för hela kroppen. Det har väldigt stark effekt på kroppens muskler. Jag vet inte alls vad t.e.x svensk sjukvård säger om t.e.x Kendons suburri, men det är iallafall något som jag och andra Kendo utövare VET har en positiv inverkan på en stel kropp. That's a fact!

Inga kommentarer: