torsdag 29 november 2007

Att arbeta med IT support

Även när man jobbar med IT support så har man nytta av goda språkkunskaper.

Medborgarskolan kan erbjuda språkkurser och jag är mycket sugen på att genomgå fler språkkurser i framtiden.

Jag samarbetade med handläggare Therese Andersson inne på Försäkringskassan(våren 2007) för att kunna genomföra studier i franska och spanska. Ett adminstrativt samarbete som fungerande mycket tillfredställande! Det funkade bra.

Jag brukar kolla in hur arbetsmarknaden ser ut med Arbetsförmedlingen Internet ganska ofta och jag ser att förutom goda datakunskaper så efterlyser dom att man ska ha goda språkkunskaper också och mitt ess i ärmen ligger hos Medborgarskolan om man pratar om framtida utveckling när det gäller språk. (Jihooo, gäller bara att det sponsras också, för det är inget som man själv kan stå för..)

iTunes erbjuder dock språkstudier via olika kurser som man kan prenumerera på via podcasts, men det blir inte riktigt lika bra...

Inga kommentarer: