tisdag 27 november 2007

Framtida träning med Uppsala Aikido klubb

Ikväll så tog jag första steget mot Aikidon.

Beställning av träningskläder.

Patrick Livbom har berättat för mig via mail att Aikidon drar igång i januari månad nästa år. Något att se fram emot! Jag ser själv Aikidon som Kendons motsats eftersom Kendon bygger på attack och Aikidon bygger på försvar.

Jag tror att det kan bli intressant. Inga höga ambitioner dock, men stegvis så kommer jag att göra framsteg, det tror jag.

Aikidon är en fredlig sport och det är något som jag själv känner ett mycket större intresse av än t.e.x kickboxning. Jag gillar inte kickboxning.

Jag får då in Aikidon i själen också.

1 kommentar:

Khelben sa...

Träningskläderna med min storlek hade tydligen utgått ur sortimentet(Budo Fitness). Oh well, blir att man får leta efter en annan leverantör.

Kanske att det blir Tozando då, man får se..