fredag 9 november 2007

Försäkringskassan samarbetar med en strateg.

Mitt samarbete med Försäkringskassan och även framtida samarbete bygger på att sysselsätta sig i aktiviteter. Jag har en positiv syn när det gäller aktiviteter. Det är dock inte säkert att en aktivitet leder ut till en anställning någonstans och jag tror att syftet med att engagera sig i en aktivitet litegrann skulle vara riktat mot att det skulle dras åt det hållet. Jag har aldrig varit medlem i facket och jag kommer nog inte att bli det i framtiden heller, jag har mina skäl...

Centerpartiet har skrivit ganska nyligen att dom lyckats med att få ut ungdomar i olika sysselsättningsprogram.

Då jag arbetade på 4A så tror jag att jag hamnade i kategorin för ungdom(vilket inte är positivt, samtidigt som det ändå är positivt, lite paradoxalt *host* Ungdom = definitivt inte sant. Men ungdomar har väldigt mycket energi osv osv. vilket gör att folk kanske vill satsa på någon som är ung och inte någon som är gammal. Ironiskt?). Jag hade en arbetspraktik på 16 1/2 månad och inne hos Arbetsmarknadkontoret så påstods det att jag inte hade sökt ett enda jobb när jag kom in, vilket inte var sant! Jag har dock inte haft tid till bitterhet och det har ju inte nu heller. Det finns viktigare saker. Boinc behöver forskningsdeltagare. Det var ett exempel.

Istället så bestämde jag mig för att börja träna kampsport i februari år 2005 och jag är fortfarande medlem i Uppsala Kendo även fast det under det här året inte blivit någon Kendo inne på klubben. Lite ideelt arbete i samarbete med Uppsala Kendo har det dock blivit(golvbyte i dojon ex.).

Att träna kampsport det ökar den fysiska kapaciteten, men man behöver förstås inte träna kampsport för att kunna träna kroppen, men ett mål med att träna kampsport och som jag också haft och som jag har som mål även i dagsläget: det är att avancera inom gradsystemet/gradsystemen. Att gå upp i grad och utvecklas som människa. Att bli bättre! Och... ha kul!

Att sitta hemma och spela World of Warcraft, det vet jag inte alls vad svenska politiker tycker om den saken, men... det är helt klart något mycket stort och något som miljontals människor gör spritt över hela jordklotet. Jag tycker själv att man kan utvecklas väldigt mycket genom att spela datorspel. Det är kul även fast det också kan få en viss isolerande effekt, dvs: att man går ut mindre. Sitta vid burken beteende. Man utvecklas som gamer.

Inga kommentarer: