tisdag 6 november 2007

Podcasting via iTunes istället för TV tittande

iTunes tillsammans med podcasting har för mig totalt ersatt TV rakt igenom. Jag tycker det är mycket effektivt. Jag har då möjlighet att kolla in EXAKT det som jag själv är intresserad av.

Ett beteende som är förknippat med fjärrkontrol och x antal tv kanaler, det är något för mig som känns mycket föråldrat! Och... dyrt.

Apples iTunes har utvecklats och det handlar då för mig om att hitta bra podcast utsändningar på nätet.

Det blir väldigt dyrt att ha TV tillsammans med olika paket som erbjuds. Visst, som konsument så kanske folk vill att det ska vara lätt och så och då är nog inte iTunes lika väl lämpat utan mer som ett komplement till TV. För mig så har det blivit ett beteende som jag fastnat för och det som ligger på önskelistan är en snabbare dator så att man kan göra flera saker samtidigt som podcast sändningen är i bruk.

Dock så ska det ändå erkännas att jag kollar in litegrann på svt.se ibland. Det är ändå Sverige man lever i.

Inga kommentarer: