onsdag 14 november 2007

Utebliven lektion på Bruks idag.

Ingen lektion för min del på Bruks idag. Det blir självstudier som gäller istället.

Fick ett råd från storebrorsan som jag tror kan vara mycket bra när man pratar om effektivitet i ens studier. Man drar igång en klocka som man sedan avslutar då studierna avslutas för dagen/kvällen. Kör på det.

Jag lägger in Matematik B som en aktivitet även för år 2008. Ansökan skickas in till Vuxenutbildningsenheten på Bruks. så avgörs det där borta om jag blir antagen eller ej.

Som student så brukar jag inte vara så ambitiös när det gäller sånt som inte intresserar. Dock... så ska det erkännas att jag inte är helt ointresserad av matematik, speciellt inte när man pratar om ekvationer och avläsningar av diagram.

Vad som upplevs som svårt och tungt är geometri och tunga deprimerade problemlösningsuppgifter.

Jag har nytta av att förstå diagram och statistik när jag läser av min Google Analytics(som jag brukar göra på rutin nuförtiden).

Inga kommentarer: