onsdag 21 november 2007

Utebliven lektion på Bruks idag.

Självstudier hemma istället.

Ingen iaido ikväll heller, men siktet är inställt på nästa pass.

Har bestämt mig för att komma igång med Aikido nästa år och ekonomin kommer att bestämma över om det kommer att kunna bli verklighet eller ej. Jag hoppas på att det ska kunna bli av. Jag tror att Aikidon kan vara bra.

Det är byrokraterna på Försäkringskassan som kommer att ta ställning till om dom anser att Aikidon kan vara något bra. Hoppas på positivt besked. Lämnade in en ansökan via snigelpost idag.

Kendon bygger på attack och inte försvar som Aikidon och även fast jag gillar Kendon fortfarande så känns det skönt att prova nya saker och att komma in i något nytt. Aikidon känns inte lika mansdominerad som Kendon och Iaidon, så det är trevligt! Mycket trevligt!

Hoppas på Uppsala Aikido klubb alltså. Dom verkar duktiga. Om jag kommer att kunna ta någon gradering, det återstår att se, men jag vill i framtiden komma in i sporten precis som jag gjort med Kendon och Iaidon.

Inga kommentarer: