söndag 18 november 2007

Vad är meningen med livet?


Av att döma utifrån rubriken så skulle man lätt kunna komma in på depressiva tankar, men icke sa icke! Alltså: att testa ens förmågor i olika sammanhang är något som jag som människa upplever som meningsfullt. Vissa saker är svårt och vissa saker är lätt. Beroende på vad man testat i livet och vad man bestämt sig för att testa så kan komma fram till olika slutsatser...

Att träna kampsport är för mig ett sätt att testa mig själv, hur jag fungerar. Man lär känna sin kropp och man lär sig också ett kroppsmönster. Och det är samma sak när det gäller alla typer av kampsporter. Det är samma sak oavsett vad man väljer att träna: man tränar in ett kroppsmönster.

Även fast kampsport inbegriper mental träning så tycker jag ärligt talat att vissa saker kan upplevas som lite stereotypt, fast... handen på hjärtat: gör det något? Njae, jag tycker inte det. Dock så kan det vara skönt att slita sig från x antal träningspass och engagera sig i andra saker.

Det är alltid viktigt att man själv vet vad man vill få ut av livet och är det något som vi alla vet? Mitt svar är: Jag är inte helt säker på det. Men genom att man utforskar olika möjligheter oavsett om det är inom kampsport eller om det är inom någonting annat så bygger min livsfilosofi på att man alltid ska följa sin egen väg. Dock... så kan det vara bra att få stöd i det man väljer att engagera sig i så man inte hamnar helt utanför.

Alltså: Att testa sig själv på olika sätt är mycket intressant, dock så finns det gränser.. Man vill inte testa vad som helst och vissa saker tycker man INTE är intressant. Så är det för mig. Jag tycker inte om att ta dumma risker exempelvis. Ett exempel..

Inga kommentarer: