onsdag 14 november 2007

Vatten...


Jag tycker Imsdal är bäst när man pratar om mineralvatten. Jag provade kolsyrat mineralvatten vid något tillfälle och... det var inte mycket att hurra för, direkt.

Jag är helnykterist och tyckte inte om öl, sprit, vin och liknande under min skoltid heller. Enligt vissa ögon en väldigt, väldigt tråkig typ. En som inte dricker = partykiller. Det är osvenskt att hålla sig nykter.

Vätskeförlust kan innebära koncentrationssvårigheter och... koncentrationssvårigheter kan man koppla till olycksrisker, vare sig det är ute i trafiken, på arbetsplatsen, i dojon eller i hemmet.

2 kommentarer:

Natasja sa...

Varför dricka vatten i flaska över huvud taget? Har man tillgång till kran (i Sverige åtminstone), varför KÖPA vatten?

Khelben sa...

Tack för din kommentar! Personligen så tycker jag att Imsdals vatten smakar bättre än vanligt kranvatten, så det är min anledning iallafall.

Dock så brukar jag mest använda behållarna och sedan tappa i kranvatten eftersom att det är mycket billigare.