lördag 1 december 2007

PHP och ny teknik

PHP har för ett tag sedan kommit upp i version 5 och via en PHP podcast utsändning så diskuterar dom det faktum att det är version 5 som gäller nu och utvecklare som håller sig till 4:an BÖR uppdatera sin kod så att det fungerar för version 5.

PHP skript används bl.a på olika sajter som t.e.x sourceforge.net när man laddar ner filer från webbsidan.

Jag är en IT-människa som vill hänga med men samtidigt så är jag kritisk till vissa tekniker och anser personligen att viss teknologi är SKIT även om det inom vissa verksamheter anses vara modernt eller kanske t.o.m populärt?

.net teknologin avfärdar jag som ren skit till fördel för Java som jag själv tycker är mycket bättre teknologi.

Man kan idag också skapa presentationer och grafiska applikationer med OpenOffice och skulle själv vilja uppmana folk att använda OpenOffice istället för M$ vidriga office paket som jag själv suttit med och vet att det både är tungt och buggigt.

Ang. ny teknik osv osv. när det gäller flash teknik som används på många sajter så kan Linux inte dra nytta av den senaste versionen i dagsläget och p.g.a detta så skapas det problem för Linux anhängare om dom vill kolla in grafik på vissa websajter.

Dåligt av Adobe att dom inte lyckats bättre på den punkten!

1 kommentar:

Khelben sa...

Ang. PHP podcast: Den involverar förutom tekniskt prat även en viss humor(inte helt fel).

Den är rätt bra tycker jag personligen.