onsdag 12 december 2007

Utebliven lektion på Bruks idag.

Inga mattestudier på Bruks nu till kvällen.

Mikron har "mått dåligt" ett tag nu och idag så fick den nog!

Så nu har man ingen mikro igen. Det går inte att använda en mikrougn som blivit strömförande. Det ger dålig elsäkerhet. Så jag har varit bekymrad en viss tid nu och nu hamnar den på tippen.

Ny mikro nästa år, hoppas jag på! Då har jag också chansen att välja en bra modell med låg elkonsumption(bra för miljön och ekonomin). Jag köper ALDRIG begagnat nuförtiden(det var väldigt länge sedan man gjorde det i huvudtaget ds... flera år sedan) utan det blir isåfall att jag antingen spar så jag på lång sikt kan köpa in någonting. Att köpa begagnat kan också göra att man gör sig skyldig till inköp av stöldgods osv osv.. vilket är helt oacceptabelt! Den gamla lagen som skulle skydda konsumenten då man köper gamla prylar finns inte längre.

Det är lågkonsumption som gäller för min del och så har det varit tidigare också. Jag har försökt fokusera på att det ska vara trevligt hemma och inköp av gardiner som inträffade det här året har varit mycket trevligt! Ett par gardiner som jag inhandlade via IKEA:s internetshop.

Inga kommentarer: