tisdag 5 januari 2010

Att öppna balkongdörren eller frysen?

Okej... min Firefox ForecastFox rapporterar just nu att det är -22 grader celsius. Jag funderade nyss på om det var en bug, men det stämde tydligen.. Ehum!

Man skulle i princip kunna placera frysvarorna ute på balkongen och stänga av frysen, men... nja, det känns inte lika bra och dessutom så finns det ju råttor och sånt ute ibland också, men tanken är en kul sådan.

Kall vinter. Inne har jag suttit och druckit varm choklad under dagen och ätit hemlagad mat.

2 kommentarer:

Simon sa...

om du hade bott på andra våningen så hade du varit lite mera skonad på råttor problemet. jag vet många personer som lägger ut frysvara ute på vintern exempelvis på julafton eftersom att det blir så mycket mat och frysen inte räcker till och kylan utomhus är mer än tillräcklig :-)

Khelben sa...

Japp! Dock så vet jag att råttor kan klättra, men det borde vara lugnt om man har det i fryslåda.

Jag kanske kommer att köpa in en sådan i framtiden, men än så länge så har frysen alltid räckt till för mina behov, men jag förstår hur det kan bli om man behöver frysa in mycket och.. det är rätt coolt!