lördag 16 januari 2010

C64 emulator under Linux


Jag kompilerade upp VICE under Linux idag och här är resultatet!

Det har varit så jobbigt tidigare då jag känt att jag med jämna mellanrum bootat upp Windows bara för att köra vissa applikationer som inte finns under Linux, men det har hela tiden blivit bättre nu känner jag, men litegrann får man kämpa ibland för att få saker att funka.

Det trevliga med att kompilera upp saker själv är bl.a. att källkoden blir helt optimerad för dom inställningar som man väljer, vilket innebär att man får snabbare och mer effektiva applikationer i systemet, istället för gamla slöa binärer som kanske kompilerades upp för 5 år sedan eller något i den stilen? Jag tror att det är väldigt många som inte ens är medvetna om att det fungerar på det sättet.

Inga kommentarer: