onsdag 13 januari 2010

Effektivitet och lycka?

Jag kan konstatera att jag blivit sjukt effektiv på allt det jag gör i dagsläget. Alla mina fakturor adminstreras och hanteras av mig själv, jag lagar alltid all mat, tar hand om tvätt, disk, lägenheten, ger teknisk support, driver en blogg, utforskar YouTube, Facebook och försöker att inte tappa kontakten med mina bröder, hmm..? Mitt liv, ja så ser det ut + mycket mer.

Jag har kontroll och orden maximal kontroll är det som gör att jag inte insjuknar t.e.x. Jag känner mig inte som ett kontrollfreak och vet att jag inte är det, men kontroll måste jag alltid ha för att jag inte känner att jag kan överlåta någonting av det som jag gör på någon annan.

Jag vet vad jag behöver och om en vecka kommer hon! Jo, jag ler ibland, det gör jag och det kommer att bli den lyckligaste sommar som jag någonsin upplevt, så.. det är rätt mycket som är på gång. Jag bara hoppas att det går i rätt riktning. Jag har inget förtroende för svensk byrokrati och jag vet att ekonomi är något som kan trasa sönder relationer, så jag är glad över att hon är frisk och stark så hon och jag kan fortsätta att tänka igenom och planera saker tillsammans.

Inga kommentarer: