tisdag 12 januari 2010

Efter 7 månader så får jag träffa min flickvän

I slutet av den här månaden så kommer hon till Sverige. :-)

Hon och jag har väntat i 7 månader (ungefär) på det här. Datum har blivit spikat och hon har bestämt sig för att genomföra det här nu (det finns dock ett litet problem, men jag hoppas att hon lyckas lösa det).

Det är ekonomin som gjort att det tagit tid. Skulle hon få förhinder så blir det fördröjt ytterligare en månad, men hon har berättat att priserna är på väg upp så hon vill åka över så fort som möjligt.

Hade jag varit pessimist och skeptiker så hade det inte blivit något. Jag har trots allt lyckats att överleva iallafall, med extremt låga resurser.

9 kommentarer:

Khelben sa...

Den här bloggen har dragit in NOLL med undantaget från min lillebror som satte in 10 kr vid ett tillfälle sedan den här bloggen startades för snart 3 år sedan.

Mitt arbete på Ubuntu.org inkl. alla andra internetforum har totalt dragit in NOLL kronor totalt.

Så... varför lever människor på bidrag nu igen?

Tänker jag positivt så ser jag att mitt arbete har varit mer än meningsfullt, men det blir väldigt skönt att flytta till USA, verkligen.

"Lite hårdare klimat" där borta kan jag tänka mig, men där är det åtminstone lönsamt att vara framgångsrik.

Khelben sa...

I Sverige så spelar det ingen roll om man är bra eller dålig, alla hamnar under samma tak iallafall.

Det finns inte tillräckligt med motivation för att människor ska anstränga sig tillräckligt hårt och därför så skapades bidragssamhället.

Khelben sa...

Hela den här veckan så lever jag på potatis och vatten.

Khelben sa...

Ser ut som att det finns risk för att det blir fördröjt ytterligare en månad, men jag hoppas på det bästa.

Hon har meddelat att hon ska försöka men att det fortfarande fattas pengar.

Ingenting ska stressas eller pressas igenom utan det hela ska ske noggrant med planering och eftertanke.

Hon jobbar hårt där borta.

Khelben sa...

Mitt minustecken hittils i den här relationen har varit att det varit extremt tufft att klara sig ekonomiskt och hade jag inte varit frisk i huvudet så hade hela det här varit omöjligt.

Jag är glad och tacksam över hennes attityd och har en låg förståelse för otålighet och misstänksamhet.

Pengar är bara pengar trots allt. Det viktigaste för mig har varit och är fortfarande att hantera den ekonomi som jag har för att att företag och myndigheter ska kunna fortsätta och få ut pengar från mig och att jag gör mitt bästa för att kunna hålla den balanserad.

Hon är en människa som ska utforskas. Jag har varit tvungen att anpassa mig med små resurser och jag är imponerad över att hon faktiskt vill ha mig, jag vet att jag är värdefull och attraktiv, men man skulle aldrig kunna kräva av någon kvinna att hon vill leva tillsammans med mig, det måste få flyta på av sig självt, tycker jag.

Jag ska kunna fortsätta se attraktiva egenskaper hos henne och när hon tittar på mig så är tanken att det ska kunna få en liknande effekt.

Jag kommer alltid komma ihåg att pengar är något som trasar sönder relationer och vet att en relation inte kan mätas i pengar och vad det hanldar om är två människor som ska försöka leva tillsammans, samarbeta, komma överens, tillfredställa varandras behov och kunna göra saker tillsammans.

Jag kommer göra allt vad jag kan för att hon ska kunna trivas under den tid hon bor här i Sverige, det känns väldigt bra att hon är naturälskare eftersom det är den typen av människor som jag lätt känner mig attraherad av, jag bryr mig inte om stora hus eller fina bilar, jag känner ingenting där.

Khelben sa...

Hon är också den enda kvinnan på jorden som jag vill ha.

Khelben sa...

Äsch, lite stavfel i texten ovanför, men nu bryr jag mig om att rätta till det, innehållet är ändå korrekt.

Khelben sa...

Fördröjt, men hon kommer...

Khelben sa...

Jag får försöka att hålla datumet för hennes ankomst hemligt nu, ha ha!

Men i vilket fall som helst, hon kommer, det vet jag. Hon har berättat vad hon gjort för förberedelser ang. resan och bara förberedelsen i sig självt har kostat pengar, hon förlorar hennes bostad där borta om hon bara skulle åka över så fort pengarna tillåter och det förstår jag också.

Jag riskerar att få en stämpel som schizoidi om hon inte anländer snart.. men det bryr jag mig inte om, jag vet och hon vet och det är det enda som är viktigt.

Tyvärr måste hon jobba så hårt där borta just nu så vi får knappt någon tid till att umgås med varandra online just nu, men det innebär samtidigt att jag får mer tid över till Picasa och JISSES vad jag tryckt på med bilder, effekter och animationer.. Jag sprängde 1 GB gränsen för Picasa igår.