fredag 29 januari 2010

Gamla spel

Provade lite java och flash spel ute på webben nyss, kände ingen glädje i huvudtaget. Ryckig grafik, misslyckad musik och en väldigt enformig upplevelse totalt sett. Det har tagit uppmärksamhet från dagens ungdomar och det är okej att andra gillar det, men jag är mer intresserad av spel som har lite känsla och gärna sånt som jag kan relatera till från min egen barndom, därför så har emulering varit något som tagit mycket av mitt intresse och... i övrigt så är det ändå intressant att se hur utvecklingen ser ut, det handlar framför allt om nya tyngre PC spel och även olika open source spel som har hållit mycket god kvalité enligt mitt tycke, resten hamnar i soptunnan för min del, jag känner inte så mycket för det helt enkelt, faktum är att jag känner ingenting, annat än att jag inte gillar det (av det jag sett).

Satt och körde lite Blue Max idag och uppdaterade mitt Picasa web album så att en del kommer åt detta och kan kolla in lite high-scores. Känner att jag får högre hi-scores i C64 spel nu i jämförelse med när jag var yngre, rätt kul faktiskt. :) Där känner jag att jag både kan relatera och känna njutning av gammal nostalgi och gamla minnen, för att inte tala om SID ljudet vilket alltid kommer att vara väldigt speciellt.

Inga kommentarer: