onsdag 3 februari 2010

Avstängd telefon

F.r.o.m den här månaden så är min telefon helt avstängd. Då jag bytt till ett billigare internet abonnemang via fiberlan så fick jag möjlighet att stänga ner mitt ADSL internet abonnemang. Detta innebär att jag får mer pengar över för att leva på efter det här. Tyvärr så krävde Telia mig på en avgift för bytet, men nu är det gjort iallafall.

Det har också visat sig att mitt Linksys ADSL modem fungerar alldeles utmärkt med Fiberlan vilket gör att jag kan behålla den inbyggda brandväggen som sitter i. Jag skulle inte vilja vara anslutet mot internet 24 timmar om dygnet utan hårdvarubrandvägg, no way!

Jag har inte ringt ett enda telefonsamtal från mitt telefon-abonnemang på flera år så det har känts orimligt att ha kvar själva abonnemanget, men det krävdes för att ADSL skulle fungera tidigare.

Jag kan nås primärt via e-mail och olika chat klienter.

Inga kommentarer: