lördag 6 februari 2010

Jag har aldrig gillat konsoller


Och här är anledningen... Lyckligtvis så finns det emulering och det har jag valt att acceptera. Jag tycker att det är okej och det känns praktiskt att kunna göra så mycket som möjligt bara genom att använda datorn till det man behöver åstadkomma.

Jag är definitivt inte klassad som pryltokig, men visst finns det prylar som jag fäst mig vid, det är sant, det ska man nog aldrig förneka. Big Boss joysticken som finns på bilden är tagen här hemma och är den bästa joysticken som jag någonsin använt mig av. Funkar förstås inte till PC om det inte finns konverter dvs (men det är inget som jag känner till i dagsläget).

2 kommentarer:

Simon sa...

jag gillar handkontroller bättre. både pga av ökad bekvämlighet, flera knappar och ökade motoriska möjligheter med två ibland 3analoga spakar

Khelben sa...

Tack för din kommentar Simon. Japp, återigen så har vi olika smak.

Jag tycker att joysticks var det enda som var okej, och det har aldrig funnits någon handkontroller som har kunnat ersätta den känslan.