lördag 20 februari 2010

Möte med mina 2 bröder

Ja, så nu har mina 2 yngre bröder lämnat hemmet och jag har uppvisat mina s.k 3D rosor som funnits tillgängliga för tjejen. Det har inneburit mycket arbete och lite feedback lyckades jag få iallafall, hmm..

Att experimentera med färger har upplevts som stimulerande och det har också tagit mycket av min tid från Ubuntu.org, men jag har verkligen känt att jag behövt göra annat och tjejen finns i mina tankar varje dag nu. Det är mycket som är på gång, men undviker att gå in på detaljer.

Jag är glad över min s.k utveckling som berört bildredigering med GIMP. Ett gratisprogram som innehåller funktioner som Photoshop har skrytit med. Jag tänker inte köra Photoshop pirat och jag vill inte köra Windows heller, alltså... Debian Lenny med Gnu Image Manipulation Program.

Inga kommentarer: