måndag 22 mars 2010

Försöker sälja saker

Idag har jag jobbat på annonser för att försöka sälja saker. Jag befinner mig i en ganska jobbig situation just nu med en tjej som befinner sig på sjukhus (USA) ds.

Jag fortsätter att fokusera på saker som behövs göras samtidigt som jag övervakar min e-mail varje dag för att läsa om hur läget är med Mary.

Mitt fokus ligger på att försöka förbättra min situation och jag fortsätter att göra det bästa av situationen. Logik får fortsätta att vara min guide.

10 kommentarer:

Khelben sa...

3 veckor utan mat är min situation med start f.r.o.m måndag nästa vecka, om jag inte lyckas få något sålt och helt utan tandvårdsförsäkring.

Välkommen till min värld..

Saker och ting har inte riktigt gått som planerat, men det finns fortfarande optimism för överlevnad + ett hem + behållen internet-anslutning.

HMM......

Khelben sa...

Stor burk med ris i förrådet och lite lite pengar för inköp av några liter fil.

Khelben sa...

Det finns en sak som kan funka förutom försäljning av grejer, men jag har inget facit i handen än så länge.

Allt eftersom tiden går frammåt den här veckan så får jag se hur det blir.

Khelben sa...

Jag har planerat att jag ska cykla in till Östhammar och placera upp fler annonser på saker som behövs säljas imorgon. Det blir tydligen soligt med 6 grader varmt på dagen, hmm..

Min kvinna Mary är en mycket bra kvinna och jag är stolt över att ha henne som min partner, men hon har haft maximal otur och jag har fått det bekräftat att hennes s.k historia är autentisk.

Jag tycker verkligen om henne.

Khelben sa...

Jag ser ljuset i tunneln. Min Amiga 4000 håller på att bli såld.

Får se om den skeppas iväg imorgon eller hur det blir.

Det är inget som jag kommer att ångra heller då det är skönt att faktiskt bli av med grejer och samtidigt så kan jag känna att det slipper hamna på tippen, för det vore faktiskt synd. :(

Linux och open source är det som jag är mer intresserad av nu för tiden och Amigan lever kvar för evigt via emulering för min del.

Khelben sa...

Får hålla mig kvar i lilla Gimo imorgon också och koncentrera mig på det här med Amigan istället för att placera upp fler annonser.

Håller till inne på Safir forumet just nu och dom närmsta dagarna:

http://safir.amigaos.se/main.php?d=forumindex

Khelben sa...

Amigan är såld vilket förbättrar min ek. situation litegrann.

Innebär att jag inte behöver bli av med min tandvårdsförsäkring heller och jag kan också köpa in mat, även fast det alltid måste ske under disciplin, annars.. inte alls bra.

Khelben sa...

Halva beloppet har jag fått inbetalt då den inte är levererad till mottagaren ännu.

Khelben sa...

Första gången jag faktiskt klarar av att sälja någonting i hela mitt liv.

Khelben sa...

Min Amiga 4000 blev alltså såld och nyss så lade jag ut fler annonser inne på Tradera.

Fokus på att försöka bli av med mina kampsportskläder. Kan köpa nya kampsportskläder i framtiden när jag behöver detta, i dagsläget så behöver jag bara stärka min ekonomi och det gör jag bäst i att försöka sälja saker.