fredag 9 april 2010

DKS för snart för 15 år sedan

Augusti år 1995 så genomgick jag utbildningen Datakunskapsskolan. Det är snart 15 år sedan. Utbildningen ledde inte till jobb efteråt, men jag visste vad jag var intresserad av och jag visste att jag inte valde fel.

Mycket att det jag pysslar med hemma handlar mycket om vad jag är intresserad av och då jag ser att världen har förändrats på 15 år så ser jag fortfarande att inte alla skaffat dator och internet och somliga kommer inte att göra detta heller. Det som är mest intressant är att man lyssnar på sig själv och skaffar man inte dator och internet så har man säkerligen skäl för det.

Min arbetsmiljö hemma har legat under all kritik och även min studiemiljö under min tid på Bruksgymnasiet var inte heller helt bra p.g.a. gamla datorer och flimrande monitorer etc etc.. (D02)

Ur en positiv synvinkel så brukar jag lägga mitt fokus på Linux och open source eftersom att jag slipper betala för mjukvara och jag slipper köra pirat. YouTube gör så att jag slipper köpa film och mitt Picasa gör att jag kan dela mitt liv med min tjej i USA. Att försöka hålla sig frisk är viktigt också.

4 kommentarer:

Henrik Johansson sa...

Det är trist att det inte ledde till jobb. Du hade säkert blivit en bra systemadministratör någonstans.

Khelben sa...

Ja, det tror jag också.

Henrik Johansson sa...

Mycket kan hända än. Jag gissar att dina bästa chanser ligger inom sysadm UNIX. Anledningen är att det är en kunskap som du underhåller och kunskap är i vissa avseenden en färskvara. Det är också en högkonjunktur på gång igen och då finns det alltid fler jobb att söka.

Khelben sa...

Egentligen så är det grafik, design och animation som ligger mig närmare om hjärtat, men det får ligga på det privata planet då den branschen är stentuff.