måndag 31 maj 2010

Mitt liv

Cykling till banken i Östhammar idag från Gimo (sträcka 2 x 1.6 mil). Nu är jag trött. Jag får behålla mitt hem + min internet-uppkoppling hemma och min tjej fortsätter att be mig om stöd. Hon får en kalldusch om 2 1/2 vecka då jag bestämt mig för att stärka min ekonomi.

Det är iallafall kul att hon tycker om att spela Yahoo spel och hon gillar också att lära sig nya saker. Det ska bli skönt när hon lugnar ner sig så hon kan vara som hon var förut när jag hade kontakt med henne. Ska bli skönt att få ordning på mitt liv igen. Nu hoppas jag bara på att ingenting annat går fel någonstans. Mat har jag så jag klarar mig också. Det har varit väldigt jobbigt det här och SAFIR Amiga räddade mitt skinn den här gången.

Mer teknisk support med Ubuntu.org + mer meck med Linux på hemmaplan ser jag också fram emot. Det är ett intresse som jag haft under många år och det kan leda vidare till en betald tjänst som UNIX/Linux sysadmin om man är riktigt bra.

7 kommentarer:

Khelben sa...

Orsaken till mötet på banken var p.g.a. att det inte pysslas med kontant hantering på den ort som jag bor på.

Nerlagd Svensk Kassa Service och ingen bank på min ort heller. Närmsta stället är Östhammar.

Punka på cykeln och ett bakdäck som är svajjigt! :(

Henrik Johansson sa...

Bra jobbat Björn!

Khelben sa...

Tack!

Min egen realistiska uppfattning på situationen sa att det var omöjligt att få något sålt, men den stämde inte!

På tradera eller blocket.se har jag aldrig någonsin lyckats få någonting sålt dock.

Khelben sa...

"Lite ändrade planer", men mitt hem kommer jag inte att förlora p.g.a. dom.

Försöker få mer sålt.

Khelben sa...

Inget mer stöd till tjejen den här månaden. Skickade ett e-mail till henne idag och berättade varför också.

Undviker att gå in i detaljer då den här bloggen är öppen för alla läsare.

Henrik Johansson sa...

Låter bra. Jag skickade iväg en fråga om det vi pratade om igår nu på lunchen.

Khelben sa...

BRA.