måndag 26 juli 2010

YouTube istället för TV


För mig och många andra så har YouTube ersatt TV:n i hemmet. Själv tycker jag att det är skönt att själv ha makt över exakt hur många kanaler som man valt att prenumerera på och själva tanken att sitta och zappa TV kanaler gör mig smått blå i ansiktet.

Jag har förstått att det är mycket som handlar om smak men också om man väljer att ha dator i hemmet eller inte. Lyckligtvis så kräver inte ens YouTube profil att man ens har eget hem då man lätt loggar in oavsett vilket hem man kommer in i och bara det bevisar den mobilitet som ett kanalpaket aldrig skulle kunna leva upp till!

Då YouTube bygger på flash så kräver det rätt mycket av både cpu och grafikkort. Själv ser jag fram emot att kunna kolla på klipp i 1080 HD i framtiden. Dagens moderna datorer har säkerligen inga större problem med det som jag nämnde nyss, men många sitter fortfarande och kommer även fortsättningsvis att sitta med gammal utrustning där man stegvis och sakta kan vandra uppför trappan utan att fastna i klassisk "pc uppgraderingshysteri". :)

Inga kommentarer: