tisdag 8 februari 2011

Ang. Poolia



Ang. jobbsökande med Poolia. Den 2:a september år 2006 så sökte jag mitt första jobb via "det berömda Poolia". Jag har inte fått ett enda betalt jobb via Poolia och jag har sökt en massa jobb. Man ska dock göra en notering och påminna sig om att många av dom betalda jobb som finns, att det är jobb med en ofta högre formell utbildning än vad jag själv innehar. Jag ser alltså logiken och problematiken. Det finns bra saker med Poolia, och det som är bra är att det är väldigt lätt att söka jobb och dom har också en väldigt trevlig sajt som är lätt att navigera och använda sig av.

Det största minustecknet med Poolia är alla dessa jobbmatchingar (som antagligen är styrkan hos Poolia) där det varit ungefär 90% av alla jobb som jag får hem som jobbmatchingar, där jag själv är väldigt underkvalificerad. Jag undrar varför dom skickar ut jobbmatchningar som inte stämmer överens med ens inmatade kriterier i Poolia profilen.

Den dagen jag får ett betalt arbete inom Poolia, det blir en fantastisk dag, men jag tror inte att den dagen kommer att komma, men fortsätter vidare och dom är enligt min åsikt. bättre än den statliga arbetsförmedlingen. Man ska inte känna sig nedstämd av att söka jobb och det blir man om vänder sig till den statliga arbetsförmedlingen. Företag gör ett bättre jobb och har en bättre attityd. Ja, jag tycker att man borde lägga ner den statliga arbetsförmedlingen, för den kostar alldeles för mycket pengar och har alldeles för mycket inkompetent personal.

Inga kommentarer: