tisdag 1 februari 2011

Ang. Western Union


Den här månaden så kommer jag att arbeta ihop en ny polisanmälan (det kanske blir 10 sidor eller någonting sånt...). Inte helt oväntat så är det mot Western Union, och vad det handlar om är att dom har begått avtalsbrott.

Enligt deras egna regler så är dom skyldiga att återbetala dom pengar som inte når mottagaren, men eftersom att dom själva hävdar att dom kom fram till mottagaren, så måste jag givetvis göra en polisanmälan och det kommer att innehålla signaturer och annat bevismaterial som kommer att styrka vad det handlar om.

Man kan konstatera att det inte är Western Unions fel ang. bedrägeribrott som den förra polisanmälan handlade om. P.g.a. nytt bevismaterial (under sekretess) så vet vi att så inte är fallet. Men ett företag har ändå skylidigheter och det är det som det här handlar om.

3 kommentarer:

Khelben sa...

Den förra polisutredningen som gjordes av Anders Bywall, är alltså helt korrekt.

Problemet kvarstår dock ang. vad bedragaren har ställt till med och med hjälp av lagen så ska man försöka få till någon form av rättvisa i det här.

Jag tror att det blir svårt, men man måste försöka!

Khelben sa...

Jag har förlorat ungefär 12000 kr på pengar som aldrig levererats till mottagaren via Western Union nu, så jag är inte glad.

Vill ha rättvisa.

Khelben sa...

Det inbegriper 2 tillfällen totalt under en 18 månaders tidsperiod då jag haft kontakt med min tjej och hjälpt henne se till så att hon kunnat få mat och hjälpa henne med en massa saker. Så är det.