tisdag 8 februari 2011

Dålig strategi inom offentlig sektor

Någonting som stört mig i över 10 år nu är den otroligt dumma strategin som finns inom offentlig sektor där välbetalda IT människor vandrar omkring och predikar om möjligheter med Microsoft Windows.

Jag respekterar att vi är olika med olika åsikter, men jag kan inte förneka vad jag känner och vad jag har känt tidigare. Jag tror inte att det finns så mycket att säga egentligen, utan dom allra flesta känner redan till dom problem som Windows medfört. Jag behöver inte ta upp vad det handlar om. Jag känner mest bara att jag inte kan undgå den dumhet som reklam ibland för med sig. Alla som använt Microsoft Windows och som gjort detta under många år, dom vet att Microsoft aldrig kommer att kunna ta fram det perfekta operativsystemet och det kommer aldrig att bli gratis heller för den delen.

Microsoft Windows är dyrt och som min lillebror poängterat för mig så är deras girighet nuförtiden större än någonsin då operativsystemet låser sig till hårdvaran och då tvingar kunden att ringa upp Microsoft för att be om hjälp. Varför skulle man som kund vara tvungen att be om hjälp till ett företag som man redan betalat mycket pengar till?

Inga kommentarer: