lördag 26 februari 2011

Facebook klarar inte långa lösenord



Facebook stöder inte långa lösenord!

Det blir ingen mer Facebook för mig på ett bra tag och det startade i söndags förra veckan efter att jag ändrat mitt nya gmail lösenord till "något starkare". Google erbjuder lösenord på totalt 100 tecken och Facebook har inget stöd för så långa lösenord, så... hej då Facebook!

Jag och min tjej har problem med en väldigt elak människa som förstört för oss och det har tvingat mig att höja säkerheten och så länge inte Facebook stöder längre lösenord så kan jag inte logga in längre!

(Jag kan fortfarande komma åt min profil genom att sänka lösenordet temporärt men i min nuvarande situation så vill jag absolut inte göra detta!)

3 kommentarer:

Simon sa...

paranoia. även fast jag vet vad du gått igenom

Khelben sa...

Hmm... jag är inte direkt paranoid som person, det är helt fel, MEN däremot så är jag väldigt försiktig och det är också därför jag får så höga poäng i s.k paranoia + att jag haft allvarliga problem när det gäller saker som berört min tjej bl.a.

Så en viss grad av paranoia, JA. Men det är viktigt att man inte säger att det skulle vara det som det kunde vara, om man säger så.

Dom som inte varit försiktiga har ibland fått betala ett högt pris, bl.a. så har jag läst om människor som tagit livet av sig bara p.g.a. Facebook och vad det ställt till med, så det är mer klokt att vara försiktig än att dra likhetstecken med s.k. paranoia.

T.e.x. så skulle jag ALDRIG kunna driva en blogg som jag gör och jag skulle inte kunna vistas så mycket på Ubuntu.org + mycket andra saker som jag gör som att gå ut ensam på kvällar ibland och gå långa promenader etc. etc.

Jag får superhöga poäng på att jag är försiktig som person och det däremot genomsyrar HELA min personlighet och min identitet, även att jag kan känna ångest om det blir för mycket stress i mitt liv, där stressen skulle vara ohanterlig, annars kan man alltid hantera en viss grad av stress och det kan t.o.m. vara hälsosamt också ds.

Långa lösenord = klokt, det är inte paranoia. Jag tycker inte om tanken om att vara tvungen att själv gå igenom saker som andra upplevt om jag inte tycker att jag behöver det, jag vet ändå hur det blir, jag kan le litegrann när jag tänker på det, eftersom jag vet att du ofta vill göra saker: the hard way, men det är inte alltid så bra.

Khelben sa...

Alla som tycker att långa lösenord är paranoia, är enligt min åsikt löjliga faktiskt.

Alla har rätt att ha en åsikt, men man är alldeles för blåögd och tror alltid att ingenting kommer att bli fel och det finns hur många rapporter, t.o.m böcker och dokumentärer, filmer, yes, you name it! Allting pekar i samma riktning, människor i allmänhet bryr sig inte om sånt som "verkar för extremt" det är därför som allting bara går runt runt hela tiden, men så är också livet, som en karusell.