onsdag 9 februari 2011

Förbättringar i relationen

Både jag och min tjej är tacksamma över att vi förstår situationen med scammern och en del av dom problem som uppstått p.g.a. detta. Det hade kunnat trasa sönder relationen helt med överdriven misstänksamhet och paranoia som inslag, men lyckligtvis så gjorde det inte det!

Min tjej hon skriver ofta ang. pengar och en scammer som loggat in på hennes e-mail fick givetvis smak för detta och... det var inte bra! Vad som däremot är bra är att relationen överlevde det här och det är ett bevis på att det finns någonting i den här relationen som definitivt inte handlar om pengar, det gör att en scammer inte passar in och det gör också att man kan se att någonting är fel, då man chattar med personen och vid mailkontakt. Det känns inte likadant (det känns inte som min Mary), men det krävs ändå att man mår såpass bra så att man är tillräckligt uppmärksam, ibland har jag inte varit det.

Han/hon var stressig, försökte få mig att ge mina e-mail lösenord (och säkerhetsfrågor) till henne genom att växla mellan att ge mig skuldkänslor och att repetitivt hela tiden upprepa vad hon skrev på dålig engelska, stressad och kunde inte svara på en enda fråga genom hela chatten.

Jag och min tjej har planerat giftermål för länge sedan och det blir i USA när den dagen kommer. Innan dess så finns det "en del hinder" på vägen som måste röjas igenom och det gör också att jag kommer att känna mig mer än bekymrad den här månaden, men jag försöker bäst det går!

Relationen har blivit mer avancerad. Både hon och jag sitter hemma och kollar upp IP adresser. Så då har fått ut någonting positivt av det också! Mer utbildning. ;)

1 kommentar:

Khelben sa...

Scammern är en utpressare m.a.o. det är inte min tjej, hon är snäll.