söndag 20 februari 2011

Forex Bank diskriminerar


Jag var inne på besök hos Forex Bank i Uppsala igår. Jag fick höra någonting "väldigt intressant" därifrån: som kund så blev jag tillåten att skicka 1 krona via deras ombud. Sedan så fick jag också veta att personen som jag fick prata med, anställd, denna person avvisade mig totalt i att ge mig någon som helst service förutom lite papper eftersom att jag var snorig. Det var knappt så att jag blev tillåten att skriva ner text på ett formulär. Hade jag varit svart så hade jag antagligen blivit utsparkad efter ungefär 2 minuter.

Ja, det är mycket intressant företag det här. Deras policy att ge ett bra bemötande till sina kunder (om dom har någonting sånt) låter som ett rent skämt och jag hoppas att jag aldrig kommer att behöva att sätta in foten hos dom igen. Jag var ju tvungen att se hur jag kunde bli bemött när jag kom in där och jag tvungen att se hur det fungerade.

Tummen ner för det här företaget, hela vägen rakt ner faktiskt! Som grädde på moset så har jag bestämt mig för att skriva ihop en anmälan ang. olaga diskriminering, men jag har en del annat som behövs göras också, men det är spännande sånt här.

Jag fortsätter och utforskar världen...

3 kommentarer:

Khelben sa...

Skjuter anmälan på framtiden eller struntar i det, jag har viktigare saker som behövs göras än att engagera mig i någonting som jag ändå skulle förlora.

I vilket fall som helst så har jag gjort en notering och jag har också uttryckt min åsikt.

Khelben sa...

Forex Bank anställer alltså rasister, ytterligare en notering!

Khelben sa...

Fler som fått problem: http://www.newsmill.se/artikel/2009/07/09/forex-bank-vagrar-lan-till-personer-som-inte-talar-svenska