torsdag 17 februari 2011

Polisen anmält till JO


Då polisen bestämt sig för att inte göra någon förundersökning ang. det som inträffat, så har jag idag anmält en polisman till JO. Det är glasklart att Western Union gjort sig skyldiga till avtalsbrott och här lägger man ner ett fall och hävdar att det inte går att utreda, eftersom att brottet skett utanför Sverige.

Men, Western Union är ett företag som är beläget i Sverige och så här får man inte göra! Det kommer säkert att ta lååååååång tid det här, men nu har jag återigen gjort min plikt och så får man se vad som händer.

2 kommentarer:

Khelben sa...

Jag fick kontakt med den här polismannen idag och han förklarar situationen. Orsaker är att polisen här i Sverige inte utreder bedrägeri-brott om det begått utomlands, och den biten stämmer!

Ang. avtalsbrott så hänvisas jag till jurist. Okej, det ekonomin har jag inte! 8-(

Men livet går vidare! :)

Khelben sa...

JO: Jag finner inte anledning att vidta någon ytterligare åtgärd eller att göra något uttalande i saken.

Ärendet avslutas.