söndag 20 mars 2011

Läsa tech nyheter


Speed Dial för Firefox!

Jag tror att jag i framtiden kommer att sitta med en pekplatta och sitta och läsa tech. nyheter och göra det på samma sätt som jag gör i nuläget hemma med min gamla CRT skärm. Det blir ytterligare en anledning till att ta sig ut oftare. I nuläget så är jag lite bekymrad över just tåligheten när det gäller dessa prylar och jag tippar på att försäkringsbolagen fått mycket att göra då Ipads och Iphones går sönder p.g.a. olika anledningar. Så för mig känns det fortfarande bra när man har en bestämd plats som inte påverkas av stötar eller dåligt väder runt omkring.

Jag tror ändå jag kommer att kunna använda mig av mobila pekskärmar i framtiden och jag hoppas då på att man löst problemet ang. robusthet så man kan råka tappa det hela mot asfalten eller liknande. Det är inte alls bra som det är idag, enligt min åsikt.

1 kommentar:

Khelben sa...

Efter att man satt upp sin speed dial i Firefox så skriver man in den här i adressfältet:

chrome://speeddial/content

Sedan kan man ange den som startsida, klart! Ganska praktiskt! Jag brukade använda Opera enbart p.g.a. deras funktion i det här, men Opera är mer buggig än Firefox så den känns skönt att slippa den faktiskt, även fast den är OK..