tisdag 8 mars 2011

Vattenkylning i framtiden

Sitter idag och läser igenom en recension som skrevs nyligen ang. AMD Radeon 6990, det tyngsta grafikkortet som AMD (fd. ATi) har tagit fram hittils och... det är 2 st grafikkort som dom tryckt ihop till ett kan man säga.

Hmm... När det gäller mina tankar ang. datorhårdvara så är jag mer intresserad av datorhårdvara där ljudnivån är låg och behaglig där jag också får möjlighet att slippa alla dessa ryck och hack som jag sett så många gånger då man sitter och spelar tyngre spel.

Vattenkylning är det som gäller för grafikkort, cpu:n och t.o.m. hårddiskarna för en acceptabel ljudnivå, iallafall för mig. Jag kan sitta några timmar med min dator helt utan musik och det enda som jag hör är rasslet och oljudet från min datorlåda. Även när man lyssnar på musik eller spelar datorspel så filtreras aldrig bakgrundsljudet bort och det är orsaken till min skeptisism ang. alla datorer som inte har en bra kylning.

Inga kommentarer: