tisdag 12 april 2011

Att vara Microsoft fri!

På det privata planet så är jag helt fri från Microsoft. Jag kör mitt Debian Gnu/Linux här hemma varje dag och det funkar bra! Jag är fri som fågeln m.a.o. och berörs inte längre av dom allvarliga och frustrerande problem som jag tidigare i mitt liv upplevt tillsammans med Microsoft Windows. Jag slipper det!

Jag har ändå ett intresse av att se hur det går för Microsoft och deras operativsystem och det är mycket p.g.a. att det är så många som kör Microsofts operativsystem och jag vill förstås inte blunda för den verklighet som ändå finns, därför så försöker jag hålla mig lite uppdaterad genom YouTube videos eller när jag får höra litegrann från min lillebror hur hans Vista betér sig där borta. Det gäller att vara väldigt försiktig så inte allting går sönder, det var typ det jag fick höra sist, jag brukar vara rätt hårdhänt med mitt Linux system hemma ibland, kompilerar upp olika versioner av program och systembibliotek och slänger in i systemet utan att jag behövt göra en enda ominstallation. Systemet är långt ifrån perfekt och min lilla hårddisk tillåter inte att jag uppgraderar systemet, så det är inte heller så kul, men visst funkar det alltid!

Inga kommentarer: