söndag 17 april 2011

OLW dumpat!


Då jag bestämde mig för att inte köpa in mer chips eller ostbågar från företaget OLW så kan man konstatera att jag dumpat företaget, detta inträffade för flera år sedan. Jag föredrar riktig potatis och ost och hälsan blev också bättre som resultat.

Det började med att chipsen från OLW inte längre smakade gott som dom brukade göra, och efter ett annat utseénde på förpackningarna så upplevde jag att chipsen var mer indränkta i fett nu än tidigare, och att smaken inte längre var okej. Efter detta så har jag valt att gå ännu längre och helt avstå från alla dessa produkter då jag innehållsmässigt får i mig en bättre kost och valt att öka intaget av grönsaker och frukt.

3 kommentarer:

Henrik Johansson sa...

OLW gör dåliga chips. Estrella däremot kan sina saker, fast inte alltid. Ibland är potatisen lite sämre och då blir det sämre chips. Bäst är chips av bakad potatis i mindre påse. Mycket mindre fett (4% tror jag) och gott.

Khelben sa...

Intressant!

Ja, man får hålla koll på fetthalten, känner fortfarande inte att jag är så sugen dock, haha! :) Men det låter intressant, det mest onyttiga fettet är mättat fett, därför så har jag också övergivit t.e.x. Bregott som jag alltid brukade bre på brödet.

När det gäller olivolja så brukar jag ösa på ordentligt när det gäller matlagningen eftersom den innehåller fetter som kroppen behöver tydligen. Mår bra av det!

Khelben sa...

Av miljöskäl så är det också bra att undvika chips-påsarna också ds. Men visst, det här blogg-inlägget var inte tänkt som någon predikan, utan mest att jag njuter mer av att få mig mer naturligt framställda produkter, smakar bättre!

Det är en hel del c-vitamin i potatis t.e.x. och jag undrar verkligen hur mycket av det som finns kvar i chips???