lördag 7 maj 2011

Mitt distansförhållande

Varför är det fortfarande förvånande att jag har en tjej? Jag bara undrar ibland. Det är väldigt dyrt att ha tjej (inkl. hennes problem) och jag har idag lagt ner ungefär 9 timmar på utannonsering och jag kommer att jobba vidare med detta nästa vecka. Det är hårt arbete och en förutsättning för att relationen ska kunna leva vidare framöver.

Jag inledde mitt distansförhållande med Mary för 20 månader sedan och även fast jag på pappret är klassad som ensamstående hos FK så är det en formalitet som finns där för att jag inte ska få en lägre ekonomisk ersättning, eftersom att det fungerar på det sättet. Vi lever i ett distansförhållande sedan augusti år 2009.

I USA så säger man alltid på telefon: din fru Mary, precis som att vi redan har gift oss och den dagen kommer att inträffa och jag kommer att fortsätta att göra allt som krävs för att den biten ska bli verklighet också. Det är en fin kvinna och vi har via nätet försökt bygga upp en relation och med Picasa Web så har hon kunnat följa mitt liv redan från start. Stora delar är tillgängliga för min vännerlista, men långt från allting, förstås! Jag har aldrig jobbat så mycket med bildhantering i hela mitt liv sedan jag träffade henne och inte en enda bild har behandlats med Photoshop (kommersiellt), utan det är GIMP (fri) mjukvaran som jag använt och den har fungerat mycket bra!

Rent juridiskt så är jag klassad som ensamstående eftersom att jag bor och lever som en ensamstående, men det är både tufft och påfrestande att leva väldigt långt ifrån varandra och jag hoppas på en bättre framtid.

(jag har stängt av kommentarer för det här inlägget då det kan vara lite känsligt att prata om ibland..)