fredag 6 maj 2011

En hel sommar utan medicin

Hela den här våren och även sommaren som är på ingång så kommer jag att leva helt utan allergi-medicin (förutsatt att det inte blir allt för problematiskt). Jag låter kroppen få kämpa istället och så ser jag till så att jag får i mig kost som är OK för att hjälpa immunsystemet.

Loratadin är en medicin som hindrar kroppen från att histaminet ska kunna lösa ut och genom detta förhindrar den allergiska reaktionen. Så om någon ser att jag nyser mycket och snorar, så är det för att jag är allergiker, inte för att jag är förkyld. Det värsta är när det blir lite för tjockt i luftrören som jag bl.a. känt idag, och det gör att jag kommer att hålla mig mer inne än ute om det blir för mycket, det är också därför som kontorsjobb passar mig bättre än att klippa gräsmattor exempelvis, även fast jag har pysslat med det förut, för länge sedan.

Inga kommentarer: