torsdag 12 maj 2011

Envishet lönar sig!


Har pantat burkar för över 200 kr på en månad. Japp, det krävs att man är envis om man är ute efter att nå framsteg och klokhet för att inte gå sönder under processen, hmm... Jag kan konstatera att med så mycket aluminium som går rätt ut i naturen att jag starkt funderat på vad som hänt egentligen.

Jag vet inte riktigt vad det beror på, men jag tror att mycket slapphet och låg disciplin är ett resultat över att många inte bryr sig att städa upp efter sig (jag vet att det inte gäller alla). Jag känner inte depressivitet, jag känner tacksamhet över att kunna hjälpa till att medverka till en bättre miljö genom mina insatser, det gäller bara att ta det lugnt ibland och låta kroppen få vila också, vilket jag bl.a. gjort idag. Fästingar har varit ett hot och jag har aldrig vaccinerat mig heller, men jag hade inte tänkt dö inte, så man tvingas vara försiktig och uppmärksam så går det bra. Tydligen så har ormarna också vaknat, så dom har också fått besök...

Måste också erkänna att då jag påbörjar ett nytt jobb nästa månad, så kommer jag inte ha tid eller ork till ovanstående så mycket och... ja, bättre betalt kommer jag också att få. Jag ska bara se till så att jag är väl förberedd så jag kan göra ett så bra jobb som möjligt när jag väl kommer dit också och YouTube Excel tutorials får hotta upp mina kunskaper lite så jag kan känna mig lite vassare inför det som jag kommer att jobba med om ungefär 1 månad f.r.o.m. idag.

6 kommentarer:

turbo7915 sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Spock sa...

vad är det för jobb du fått

Khelben sa...

Hahaha! Det håller jag för mig själv tills den dagen jag sitter där.

Seriöst så är det ett betalt jobb med arbetsgivare och allting..

Spock sa...

Vad kul :D blir det faast jobb eller bara över sommaren?

Khelben sa...

Det blir nästa månad (4 veckor). Ja, det blir OK! Det är kontorsjobb så jag slipepr att vara ute också. :) :)

Jag har ändå varit ute så mycket, jo det känns positivt. Det ska också vara ett jobb som jag har kompetens för att sköta. Litegrann får man säkerligen anstränga sig, det tror jag!

Jag har inte haft någon anställning sedan år 2006, utan jag har valt att begrava mig med idéelt arbete istället, men det ger inte samma klirr i kassan. :)

Khelben sa...

Enligt mina beräkningar så kommer jag att förlora pengar på min anställning, då mitt bidrag måste skäras ner enligt reglerna, är ju ingen bra om man är "för frisk för arbete" och samtidigt får ut pengar från både ett företag och från socialförsäkringssystemet. Det ser ändå ganska OK ut, men inte kommer jag att tjäna på arbeta inte, inte när man kollar ekonomiskt, om inte mina beräkningar är fel d.v.s. vet inte exakt ännu, men det ser så ut.

Hmm.. jodå, jag respekterar reglerna och genom att tänka långsiktigt så ger en arbetsmerit mig framtida möjligheter att få ett ny anställning efter det här jobbet, även fast min förra merit som jag haft sedan år 2006 inte gett någonting. 8-(

Jag trodde först att jag skulle tjäna ekonomiskt på att ha det här jobbet, men jag måste erkänna att försöka följa reglerna gör mig mer trygg på lång sikt och en fortsatt ekonomisk ersättning även efter min anställning har jag fått höra att det inte ska vara några problem.

Att spendera en hel sommar utan ens tjej p.g.a. min ekonomi är ett minus, men det känns skönt ändå då jag valt att satsa på mig själv den här månaden, jag kommer att få det bättre även fortsättningsvis, tänka mer på mig själv och mindre på min tjej, det är så det blir, klagomålen kommer säkert att hagla in till min inbox från USA under sensommaren och hösten. ;) Det är det jag har att se fram emot, men jag vet att hon älskar mig.