torsdag 19 maj 2011

Maten och humöret


www.halsosidorna.se så har jag hittat ny information och jag sitter och läser och analyserar litegrann.. Att brist på magnesium kunde skapa huvudvärk det har känt till ett tag, men så är det också med många andra ämnen i kroppen som man behöver varje dag.

Magnesium gör bl.a. att man blir mer glad och på bättre humör för dom som inte kände till detta och finns naturligt i det mesta vi äter normalt sett, dock så är dosen högre beroende på vad man stoppar i sig.

Höga mängder tryptofan som bl.a. finns i champinjoner gör att man sover bättre är också något som jag läst om (och märkt också).

Gaser eller "fisar" kan bero på att man är torr i tarmen vilket bl.a. blir resultatet då man äter mycket bönor, att komplettera rikligt med vatten löser problemet. Alltså, jag sitter och lär mig saker som jag aldrig har känt till förut, även fast det blir en del upprepningar från sånt som jag lärt mig för länge sedan, men glömt bort. Sedan så stämmer inte alla sifforna i jämförelse med andra websajter, men det verkar stämma på ett ungefär, jag tror att fixering på perfektion är mindre viktig här, vad som är mer viktigt är att försöka få en uppfattning om vad det handlar om och hur man också kan spara pengar och må bättre genom en bättre kost och grundläggande förståelse för näringslära.

Inga kommentarer: