fredag 6 maj 2011

Wesnoth med min tjej

Den här kvällen så har jag för första gången spelat Wesnoth med min tjej Mary och det är första gången på 20 månader som vi försöker oss på detta. Det gick bra att installera där borta (Windows 7) och det kändes kul att få komma igång!

I nuläget så blir det att jag får sitta och instruera hur det går till och det är mycket att lära i början, speciellt för någon som pysslat mer med att klippa hår och ta hand om naglar än att spela datorspel. :)

Så det var trevligt!

2 kommentarer:

Simon sa...

blev det något spelande och hur gick det?

Khelben sa...

Bra fråga. Hon förstod inte riktigt hur hon kunde flytta kungen och sedan... ja, det verkade som hon tröttnade, skrev B.R.B. efter en stund, men sedan blev det inget, kanske något bra program som dök upp på TV:n istället. :)

Det blir säkert bättre i framtiden när man fysiskt sett sitter närmare varandra om jag kommer att få uppleva den dagen, vi hoppas båda på detta.