torsdag 9 juni 2011

Bättre avfallshantering i hemmet

Jag har det här året valt att gå över till ofärgade sanitetspåsar, tror bestämt att det är bättre för miljön än blekta ICA kassar. Svårt att säga om det blir mer ekonomiskt, men jag har märkt att dom håller bättre och det märkte jag också när jag var ute och plockade burkar förra månaden.

Ang. ugnsrengöring så verkar det helt klart som att användning av grönsåpa isället för Mr Muscle är både mer miljövänligt och trevligare, så jag ska inte tappa fokus på den biten heller hade jag tänkt.

Jag har också blivit bättre när det gäller källsortering av mina förpackningar hemma, att man inte får placera kuvert tillsammans med papper för pappersåtervinning är något som jag uppmärksammat, det känns lite knepigt samtidigt, men jag följer reglerna.

Inga kommentarer: