onsdag 22 juni 2011

En kompetent myndighet?

Som tack för att jag fått en anställning den här månaden på ett företag så har "den berömda Försäkringskassan" informerat mig om att dom är intresserade av att få bort mig från deras sjukersättningssystem, vilket dels förstör min relation med min tjej samt att jag inte längre kommer att kunna ha råd att driva den här bloggen eller att kunna ge någon mer teknisk support på Ubuntu.org längre.

På kort sikt så klarar jag mig då jag har rätt till ek. försörjning under den tid som jag arbetar, Försäkringskassan meddelar alltså öppet att dom är intresserade av att bryta mot lagen ang. LSS och inte respektera att jag har ett dokumenterat funktionshinder som är godkänt av leg. doktor och psykiatriker.

Enligt min åsikt så skulle jag vilja att både Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen läggs ner den kommande framtiden, för dom har ingen kompetens att varken göra utredningar eller bemöta människor med respekt som dom förtjänar.

Jag kommer säkert att klara mig resten av det här året efter att jag sökt psykiatrisk hjälp för att inte krasa ihop som ett krossat glas.

Slutkommentar: Och, ja, jag är glad över att jag har en anställning.

4 kommentarer:

Khelben sa...

Jag klarar mig även nästa månad för övrigt, men efter det vet jag inte..

Khelben sa...

Om jag får problem i augusti som konsekvens så måste jag vara tidigt ute när det gäller anmälan ang. diskrimineringsbrott till JO mot Försäkringskassan då lagen i enlighet med LSS inte följs.

Jag kommer att skriva ihop anmälan själv tillsammans med en ev. polisanmälan om det går i fel riktning dvs.

Det är nya tider och jag anmäler allting som jag inte tycker är OK.

Khelben sa...

Så det kommer säkert att gå bra för mig tror jag och är inte orolig, försöker bara agera förebyggande.

Simon sa...

jag visste att någonting sånt här skulle hända.. men det är eftersom systemet är gjort så. man får inte jobba, inte ens försöka jobba om man vill behålla sitt bidrag. så länge systemet fungerar som det gör ger det livslånga besvär om man inte kan få en anställning som varar en lång tid framöver och att vara frisk under den perioden. tuff värld.. och mycket byrokrati.