torsdag 25 augusti 2011

En intressant höst

Det här blir en intressant höst för mig då jag planerat att äntligen börja satsa på mig själv och det är en månad kvar för analys och eftertanke innan jag slutligen fattar beslut om att byta ut min gamla PC som jag har hemma.

Det är något som är högt efterlängtat, men tyvärr så har det som jag vill ha, inte hunnit komma ut på marknaden ännu, så jag får se hur det ser ut om en månad.

Det jag kan säga ang. Debian systemet är att det kommer att bli ett 64 bitars system där jag kommer att använda mig av IA32 biblioteket för den mjukvara som är buggig för 64 bitars arkitekturen och enligt vad jag fick reda på idag så är Wine mjukvaran mycket buggig om man inte väljer 32 bitars, ehum! Något som jag inte visste då jag kompilerade upp Wine åt min yngre bror på hans nya dator (hösten 2010?). Så det förklarar den låga prestandan.

Nyinstallation av Debian 6.0.2 "Squeeze" med en backport installer som erbjuder Linux kernel 2.6.39 redan från start och därav en massa hårdvaru-support.

Min tjej i USA lever fortfarande för övrigt och det ser bättre ut för henne idag än vad det gjort på flera år p.g.a. mina och hennes ansträngningar för att förbättra hennes livssituation, men det tar enormt mycket tid för att saker och ting ska hända där borta i USA, det är allt jag kan skriva, men det är för mig en viktig del av mitt liv. Sedan så har jag det andra livet också och allting måste givetvis fungera, vilket jag tycker att det gör också.

Inga kommentarer: